Про нову парадигму будівельного ринку БМЗ в умовах карантину, хто зараз займає лідируючі позиції серед генпідрядних компаній і як будувати вигідно розповів комерційний директор компанії TTRADE Олексій Шевченко.
Ситуація з імпортом у 2020 році змусила багатьох виробників замислитися над зміщенням виробничих потужностей ближче до свого споживача, особливо - зменшення залежності від Китаю. Це може створити додаткові можливості й для України. Також на ключових ринках відчутно посилився попит інвесторів на придбання складських об'єктів спеціального температурного режиму, зокрема, складів-холодильників.
Ринок складської й логістичної нерухомості України. Тепер розгляньмо більш детально основні показники окремо взятих, ключових для ринку БМЗ, сегментів нерухомості України. Але перш, звернемо увагу на макроекономічні показники 2020 року. Так, у 2019 році економічне зростання країни склало 3,5%, за результатами 2020 року - очікуване падіння на рівні 5,2%, а на 2021 знову прогнозують збільшення в межах 3,6%. На жаль, на сьогодні суверенні рейтинги України, як сигнал для зовнішніх інвестицій, не дають приводу для масового залучення інвесторів. Країна характеризується як уразлива для погіршення ділового та економічного середовища, але водночас має можливість виконувати фінансові зобов'язання. З огляду на це, спостерігається зацікавленість з боку спекулятивних приватних інвесторів.
Якщо подивитися на динаміку зростання складських і логістичних приміщень в Україні, то побачимо, що даний ринок розвивається. Так, за оцінками Cushman&Wakefield обсяг орендованих складських приміщень в Києві та передмісті за підсумками поточного року повторить показник 2019. Оптимістичним підтвердженням розвитку ринку є вихід на нього нових площ. Лише в Київському регіоні в списку фактично введених або запланованих на 4 квартал 2020-2021 роки відразу кілька великих об'єктів (наприклад, логістичний та офісний комплекс "Макарівський" (с. Колонщина), логістичний комплекс Amtel (с. Білогородка), FM Logistic, складський комплекс на Кільцевій дорозі Києва і ін.). При цьому заповняємость об'єктів, які зараз перебувають на етапі будівництва в Києві й передмісті, складає понад 80% за попередніми договорами оренди.
У 2020 році впливовим став фактор значного подорожчання металу, від чого напряму залежить вартість БМЗ. Сьогодні на світовому ринку спостерігається найбільший дефіцит сталі за останні шість років. Насамперед це пов'язано з нестачею залізорудної сировини й прорахунками в наслідках пандемії. Багато виробників сталі й сировини дуже стримано ставилися до планів на 2020 рік.
Більшість ставило плани на виживання, а не зростання. Ніхто не очікував різкого зростання споживання і, відповідно, не нарощував виробництво. Як результат, з серпня до грудня руда подорожчала на 60%, що вплинуло і на вартість металу як наступний ланцюг виробництва БМЗ. В результаті на ринку утворився новий зростальний ціновий тренд.
БМЗ з металоконструкцій. Думка гравців ринку
- Детальніше читайте на сторінках журналу
Клієнти компанії TTRADE: